Van Stoumont naar Bastogne, 71 km

6 juni 2017 - Bastogne, België

Vandaag is het weer duidelijk omgeslagen. Met regen op de tent worden we wakker. We kunnen gelukkig nog droog ontbijten aan een overdekte picknicktafel. Er moet minstens zoveel geklommen worden als gisteren, maar nu met een fikse en gure tegenwind. De weinige cafeetjes die we tegenkomen zijn gesloten. Dus besluiten we bij weer een hoosbui met windstoten ons eigen kopje koffie te zetten in een huis in aanbouw. Met een gemiddelde snelheid van 14 km bereiken we Bastogne, een middeleeuwse stad die in de tweede Wereldoorlog vrijwel geheel verwoest is. Een groot bord prijkt de stad aan als fietsstad, maar het drukke autoverkeer en de beroerde fietspaden doen die naam geen eer aan. Ja, vandaag hebben we ervaren dat een pelgrimstocht soms flink afzien is.

1. Frans de Bruijn:
    7 juni 2017
    Hoi Johan (en natuurlijk ook, Henk en Ben)

vorige week had ik je aan de telefoon en hoorde, dat de reis naar Santiago ging beginnen.
    ik volg jullie en beleef de reis zo ook mee.

ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's

je (oud) KPN-collega Frans
  2. Maarten van Grootheest:
    7 juni 2017
    Wat een gave reis Ben! Ben stiekem een beetje jaloers:-) heel veel succes en geniet ervan, ik wens je de echte verdiepende 'camino ervaring'!
  3. Ed Blankenstijn:
    Hoi Ben, Johan en Henk,

Al lang geleden was ik op de hoogte van jullie plan om dit te gaan doen. Nu is het er echt van gekomen en dat is al een prestatie op zich als ik denk aan al die voorbereidingen.
    Heel veel kracht, gezondheid, plezier en inspiratie toegewenst! Naast vele mooie en inspirerende ontmoetingen hoop ik dat jullie de Grote Inspirator en Schepper van al het moois ook zullen tegenkomen.
    Ik blijf jullie volgen en dit was ook wel wat voor mij geweest.

Succes!

Groet Ed