Van Sint-Geertruid naar Stoumont, 70 km

5 juni 2017 - Stoumont, België

In uitstekende stemming, maar wel met de nodige twijfels of we al die kilo's wel over de bergen zullen krijgen vertrekken we. 1200 hoogtemeters te bedwingen met een fiets van 40 kilo (waarvan 27 aan bagage). Uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Zolang ieder maar in zijn eigen tempo naar boven rijdt, blijkt het goed vol te houden. We genieten van prachtige vergezichten met een aangenaam zonnetje en een verkoelend tegenwindje. Als onze bidons weer leeg zijn pikken we een terrasje. De afdalingen zijn pas echt genieten, al is het uitkijken met die onverwachte kuilen in de weg. Ik word bij aankomst van een dorp zelfs geflitst als ik met 34 km per uur langs rijd. Om vier uur komen we aan op een camping in Stoumont. We nemen de tijd om onze kleren te wassen, uit eten te gaan en een kaartje te leggen. We beginnen er steeds meer zin in te krijgen.

1. Gerard Willemsen:
    5 juni 2017
    Het is nu al duidelijk dat jullie wegafzettingen of omleidingen negeren. Ga zo door
  2. Marga:
    7 juni 2017
    Knap gedaan mannen en goed te horen dat jullie na al dat klimmen lekker "buiten de deur" gegeten hebben