van Melide naar Santiago, 72 km

10 juli 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Het is volbracht. We hebben Santiago bereikt.
Maar vraag niet hoe. Achteraf blijkt het de zwaarste dag van onze toertocht tot zover te worden.
Als we opstaan blijkt bij alledrie de maag van streek te zijn. We wijten het aan de spaghettisaus van gisteravond. In het hostel blijven vinden we geen optie. Het ruikt er muf en we hebben behoefte aan frisse lucht. Dus vertrekken we met een lege maag. Het is gelukkig bewolkt, maar de route is een aaneenschakeling van heuveltjes. In totaal moeten we vandaag ruim 1500 meter klimmen. Vooral voor Henk is het een prestatie, want hij kan geen hap binnen houden. We nemen ruim de tijd voor rustpauzes en hebben duidelijk minder oog voor het mooie, ruige landschap.
Rond half vier bereiken we Santiago en zien in de verte de torens van de kathedraal verschijnen.
We besluiten eerst naar het centrum te gaan voor een groepsfoto bij de kerk. En voor een plattegrond van de stad, om snel de camping te vinden. Ook dat blijkt nog een hele tour, omdat de camping alleen via steile hellingen te bereiken is.

De stad lonkt, maar rust is nu het enige waar we, en vooral onze maag, behoefte aan hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jos:
    10 juli 2017
    Gefeliciteerd!! Ik ben trots op jullie.
  2. Ria van de Brug:
    10 juli 2017
    Jongens van harte gefeliciteerd met deze prestatie. De afgelopen weken waren jullie een beetje "onze" jongens. Ben trots op en blij voor jullie. Nu snel opknappen zodat jullie zelf ook volop kunnen genieten.
    Bedankt voor alle mooie verhalen de afgelopen weken. Ik zal ze missen.
  3. Liesbeth:
    10 juli 2017
    Wat een prestatie jullie alledrie goed gedaan
    Zeker vandaag zwaar, nu lekker bijkomen en verder naar de kust!
  4. Linda van den Hoven:
    10 juli 2017
    Gefeliciteerd mannen. Jullie hebben het geweldig gedaan!
    Nu uitrusten en genieten van een heerlijk vakantieweek met de vrouwen en kinderen.
  5. Marga:
    10 juli 2017
    Jongens, wat een topprestatie, gefeliciteerd!!!
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's en een gezellig weerzien met de familie!
  6. Bert:
    10 juli 2017
    Klasse. Mooie prestatie. En dank dat ik jullie tocht (vanuit mijn luie stoel) mee kon maken met de verhalen en de foto's!
  7. Piet kuppen:
    10 juli 2017
    Enorm wat een prestatie, snel herstellen en op naar de kust voor een heerlijk weekje met de dierbaren.
    gr piet en marianne
  8. Cees en Marita:
    10 juli 2017
    Gefeliciteerd mannen. Super prestatie. Biedt veel sterke verhalen voor de oude dag
  9. Gerard Willemsen:
    10 juli 2017
    Op een lege maag? Ongelooflijk, wat een prestatie.
    Van harte gefeliciteerd.
    Hopelijk hebben jullie nu wat rust om op te knappen en ook nog door te gaan naar Finisterre.
    Bedankt voor alle verhalen en foto's. Ik heb net zo als alle anderen er echt van genoten.
  10. Henk van Surksum:
    10 juli 2017
    Gefeliciteerd mannen, knap gedaan zeker het laatste stuk. Nu maar lekker bijkomen.
    Bedankt voor de leuke verslagen en de mooi foto's.
  11. Wilco:
    Gefeliciteerd mannen.
    Wat een mooie prestatie.
    Het was ook leuk om de reisblog te volgen.
    Wat kan je leuk schrijven Ben.
  12. Carla Graas:
    Geweldige prestatie! Chapeau!
  13. Henry:
    10 juli 2017
    Mijn 700 kilometertjes in de vakantie met weinig bagage vallen in het niet bij jullie prestatie. Gefeliciteerd met het volbrengen van deze zware missie. Geniet nog van het restant.
  14. Cor van Dijk:
    10 juli 2017
    Geweldige prestatie! Wij hebben genoten van jullie verhalen, foto's! Ben je hebt een ons niet bekend talent om verhaaltjes te schrijven! Groetjes Cor en Gre van Dijk
  15. Wendy:
    10 juli 2017
    Super prestatie mannen. Heel leuk om jullie reisblog te volgen en mooie foto's erbij. Ik wens jullie een fijne vakantieweek aan de kust met de vrouwen en kinderen. Nog een klein stukje fietsen...
    Groetjes.
  16. Ce:
    11 juli 2017
    Hoppaaa! Geweldig; mission accomplished! Gefeliciteerd..
  17. Annie:
    11 juli 2017
    Gefeliciteerd mannen, Wat een prestatie en doorzettingsvermogen. Ik heb genoten van de verslagen en foto's, heel leuk om dat te volgen. Nog een paar dagen en dan genieten van een welverdiende vakantie. Gr. Annie v V.
  18. Margriet:
    11 juli 2017
    Gefeliciteerd, wat een prestatie! Heel knap. Helaas zat dan nog het venijn in het puntje van de staart
    Nu lekker bijkomen. Ik hoop dat jullie snel herstellen en ik wens jullie nog een fijne vakantie
    We hebben genoten van jullie reisblog en de prachtige foto's.
  19. Jan Ans Michele:
    11 juli 2017
    Wat een ongelooflijke prestatie hebben jullie geleverd, en dat onder zeer bijzondere omstandigheden, extreme hitte enz enz. echt TOP
  20. Geert en Willy:
    12 juli 2017
    Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie "oud buurtjes"
    Snel weer opknappen en daarna genieten van Santiago del Compestella en Finisterre!
  21. Cees en truus hilhorst:
    12 juli 2017
    driemaal bravo,prachtprestatie, geweldige fotos .wy zyn trots op jullie.
  22. Tante Corrie:
    Gefeliciteerd mannen !!!
    Vrouwtje zal blij zijn Nog een fijne vakantie zonder prestaties te hoeve leveren. En welkom in Holland
    dank voor de mooie foto's die wij konden zien