van Morlaas naar Aren, 71 km

26 juni 2017 - Aren, Frankrijk

Deze nacht is er flink wat regen gevallen, maar als we om 6 uur opstaan is het gelukkig droog. We zitten hier op zo'n 40 km van Lourdes, maar met onze goede vorm besluiten we toch maar onze pelgrimsroute te vervolgen.
We fietsen 30 km in een grote boog om de industriestad Pau heen, langs de drukke ochtendspits. Af en toe doemen in de verte de contouren van de Pyreneeën op.
Op deze maandag blijkt het niet zo gemakkelijk om een kopje koffie te scoren. Pas na 50 km en veel steile hellingen treffen we in Oloron ons eerste terras met uitzicht op de fiere kathedraal. Om twee uur vinden we een mooie beschutte plek op camping Pyrenees Passion aan de rivier. Later in de middag maken we nog een wandeling door het Middeleeuwse dorp Aren waar we nog wat mooie plaatjes schieten. Met dank aan Johan die mij met nuttige tips bestookt om een geslaagde foto te maken.

1. Gerard Willemsen:
    26 juni 2017
    Vooruit de Pyreneeën in ( of beter gezegd op).
    Veel succes mannen
  2. Dick:
    27 juni 2017
    Heerlijk om te lezen hoe jullie vorderen. Van Johan weet ik , dat hij al lang met dit reisplan in gedachten speelde. Ik hoop, dat het jullie alle goeds brengt, om nog jaren van na te genieten... en weet, dat zo'n reis ook een verslavend effect kan hebben. Ik vertrek medio juli in voor de derde keer naar Santiago te gaan en ontmoette verleden jaar een paar senioren uit Canada, die 'm bijna jaarlijks liepen...
    Veel kameraadschap, veiligheid, geluk en plezier toegewenst.