van Montesquiou naar Morlaas, 69 km

25 juni 2017 - Morlaàs, Frankrijk

Deze zondagochtend begint opnieuw grijs, maar dat is het landschap allerminst. De glooiende akkers worden vaker afgewisseld door groepjes bomen. De zonnebloemen staan meer in bloei en we spotten veel palmen en oleanders.
We klimmen geleidelijk naar de 'Haute-Pyrenees' en af en toe zien we een eenzame en zwaarbepakte wandelaar, want onze route loopt af en toe een stukje parallel met het Santiagopad voor het voetvolk.
In Morlaas bezoeken we een Romaanse kerk uit 1080 die eeuwenlang onderdak en bescherming bood aan Santiagogangers.
We genieten er van een uitgebreide lunch in een hotel en besluiten dan om hier ook op de camping te blijven, want Henk 'zit er helemaal doorheen' na de inspannende rit van gisteren.
De zon breekt door, dus een goede gelegenheid om een wasje te draaien en om op adem te komen op onze zeer ruime kampeerplek. Als ik gebruik wil maken van het zwembad, krijg ik een strak bruin broekje aangereikt, want mijn zwemshort voldoet niet aan de lokale voorschriften.

1. Jos:
    25 juni 2017
    Strak bruin broekje? Gelukkig geen foto erbij gedaan. Succes mannen in en met de Pyreneeën!!
  2. Peter moerman:
    26 juni 2017
    Succes in de Pyreneeën mannen.Jullie kunnen het.toy toy toy.
  3. Hansje:
    26 juni 2017
    Jemig
  4. Tante Corrie:
    28 juni 2017
    Jullie doen het prima mannen. Maar niet te lang wasje draaien, word je dronken van , neem maar lekker glaasje wijn bij die uitgebreide lunch! Groetjes corrie
  5. Tante Corrie:
    28 juni 2017
    strak bruin broekje !! blijf maar onder water