van Aren naar Saint-Jean-Pied-de-Port, 62 km

27 juni 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Onze weg voert vandaag verder in westelijke richting langs de Pyreneeën. Vanaf l'Hopital St. Blaise - een stad met een bijzondere kerk - fietsen we door Frans Baskenland, een mooi afwisselend landschap met akkers, bos en weilanden met koeien en schapen. Informatie en plaatsnamen worden in twee talen weergegeven. We fietsen op een hoogte van tussen de 100 en 200 meter met een enkele bult naar 500 meter. Door het bewolkte weer is het opnieuw heerlijk fietsen, maar het zicht is niet optimaal.
We vermaken ons met een groepje wandelaars op een pleisterplaats voor Santiagogangers waar we koffie kunnen drinken voor een vrijwillige bijdrage.
Rond twee uur rijden we St. Jean binnen waar de terrassen bomvol met toeristen zitten. De stad is voor veel wandelaars en fietsers het startpunt voor een reis naar Santiago en de laatste etappe bij de doortocht door de Pyreneeën.
Het stadje straalt een gezellige sfeer uit en biedt talloze mogelijkheden voor logies. Ook onze camping staat vol met trekkerstenten. We hebben net onze tent opgezet als een onweersbui losbarst. 's Avonds eten we een menu pelegrin en bezoek ik met Johan een concert van een Baskisch koor in de plaatselijke kerk.

1. Cor van Dijk:
    27 juni 2017
    Succes met de trektocht door de pyreneeën!
  2. Henk van Surksum:
    27 juni 2017
    Hoop dat het weer goed blijft mannen, elke keer weer mooie plaatjes, succes in de Pyreneeën
  3. Gerard Willemsen:
    Allemaal heel herkenbaar.
    Morgen lekker klimmend Spanje in. Hopelijk met wat beter weer.
    Veel succes mannen!
  4. Ria van de Brug:
    28 juni 2017
    Ha jongens. Succes met de doorsteek in de Pyreneeën. Hoop voor jullie op mooi helder weer. Lijkt me zeer bijzonder om daar te fietsen.
  5. Kees de Ruiter:
    28 juni 2017
    Nu begint het echte pelgrimsleven met een klim naar Roncesvalles lekker lang en langzaam om hoog.
    Geniet van de omgeving en de verhalen van de pelgrims. Voor dat je het weet ben je er.
  6. Hansje:
    28 juni 2017
    Ik denken dat jullie inmiddels helemaal klaar zijn voor de bergen. Go!