van Logrono naar Santo Domingo, 84 km

1 juli 2017 - La Rioja, Spanje

Deze 1e juli (alweer de 5e fietsweek) wordt het niet warmer dan 13 graden. De koudste julidag ooit volgens een Spaanse die ik onderweg spreek. Dus een prima fietsdag als de wind de andere kant op waaide.
We rijden deze zaterdag door de Riojastreek en dat is goed te merken aan de vele druivenstruiken en wijnhuizen.
De eerste 10 km rijden we deels op de wandelroute met veel Santiagogangers, dus veel slingerende keienwegen. Daarna gaat het vaak over autowegen die echter weinig autoverkeer trekken, omdat de snelweg er vlak langs loopt.
In San Milan maken we een uitstapje naar een vermaard klooster (op Unescolijst) dat bij onze aankomst helaas net gesloten is.
De camping op 4 km van Santo Domingo blijkt een lux bungalowpark te zijn. Goed genoeg voor een nachtje slapen, maar voor de maaltijd kiezen we toch maar voor het sfeervolle stadje

1. Gerard Willemsen:
    1 juli 2017
    Nog de haan horen kraaien in Santo Domingo?
  2. Hansje:
    2 juli 2017
    Kunnen jullie niet ieder jaar zoiets doen? Is zo leuk om op afstand mee te reizen.
  3. Tante Corrie:
    2 juli 2017
    vanmorgen had onze pastor het ook over zijn pelgrims wandel tocht
    kwam bij een vrouwtje terecht , had in huis ketchup pasta en 2 worstjes , hebben toch heerlijk gegeten bij een goed gesprek en geslapen op de bank, En al een kaarsje opgestoken voor oud tantetje Ben ? Doen hoor , want mijn ene schoer word sleets. wens jullie verder een aangenaam temperatuurtje .
  4. Henk van Surksum:
    2 juli 2017
    Nou mannen jullie komen in de buurt zo te zien, een hele prestatie hoor en dan nog tijd hebben voor een potje schaak! lekker relaxen tussendoor.
  5. Josee:
    8 juli 2017
    Fantastisch om zo het zwoegwerk door alle natuurelementen te combineren met het lokale genot. Bravo! Zo te zien, hebben jullie een goed evenwicht gevonden tussen de geweldige sportieve prestatie en het vrije gevoel van de pelgrim/vakantieganger. Bedankt voor de prachtige foto’s en mooie verhalen. Het doel is in zicht …!