van Prémery naar La Veurdre, 74 km

14 juni 2017 - Le Veurdre, Frankrijk

Met het broeierige weer dat verwacht wordt, besluiten we opnieuw om 6 uur op te staan. De eerste 30 km naar Nevers gaan over verstilde landwegen waar alleen vogels te horen zijn.
Nevers laat geen diepe indruk op ons achter. Maar dat zal vooral te maken hebben met de bombardementen door Engelsen die veel van het oude centrum hebben verwoest.
We rijden een mooie fietsroute langs een kanaal en een aquaduct over de Allier. We bezoeken een dorp, Apremont sur Allier dat bekend staat als het mooiste dorp van Frankrijk en zoeken vroeg in de middag een camping in de Auvergne met het naderende onweer.
We zijn nu afgeweken van de officiële pelgrimsroute. want we willen morgen in Arpheuilles, het huis van Johan en Anke aankomen.

1. Henry:
    Hoi stoere fietsers,

Gezien mijn leeftijd van 60 jaar heb ik ook het plan opgevat om wat te gaan fietsen. Samen met Carla een afstand van circa 600 km door Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, o.a. een rondje Bodensee. Hotelletjes en bagagevervoer zijn onderdeel van de trip. Ik weet, het is wat minder indrukwekkend dan wat jullie doen, maar dat mag natuurlijk wel want ik ben uit een eerder bouwjaar dan jullie (Smiley).
    Ik heb respect voor jullie door deze trip te ondernemen en wens jullie nog een plezierige en voorspoedige reis.
  2. Ria van de Brug:
    Ha jongens.
    Alweer anderhalve week op de pedalen. Jullie zijn al een heel eind. Lijkt voorspoedig te gaan. Dank je wel voor de mooie verslagen. Elke dag worden ze met plezier gelezen en de mooie foto's bekeken.
  3. Greetje:
    14 juni 2017
    Wow wat een onweer! Zijn jullie niet weggespoeld? Wel goed voor de tuin! ;-) Goede reis verder.
  4. Tante Corrie:
    tante Corrie
  5. Tante Corrie:
    15 juni 2017
    Lijk wel pelgrim,om deze tijd niet op de fiets maar achter de PC Wat hebben jullie het gezellig en wat gaat het super. Geniet van de pracht foto's. En Ben maak je geen zorgen, Marian zet de bloemetjes ook buiten ,hele mooie, met dochters op pad en oude tante, een verwelkt bloemetje dus. Ik ga weekend een verkort pelgrimstochtje doen. Wens jullie zonneschijn en windje mee
  6. Carla Graas:
    15 juni 2017
    Wat een leuke verslagen en mooie foto's! Ik heb veel respect voor jullie! Ga zo door mannen...wij blijven jullie vanaf hier volgen!
  7. Hansje:
    15 juni 2017
    Fijne uitrustdag nu even. Goed gedaan mannen.