van Le Veurdre naar Arpheuilles, 95 km

15 juni 2017 - Arpheuilles-Saint-Priest, Frankrijk

We staan weer om 6 uur op om de hitte van vanmiddag te ontwijken. Dik ingesmeerd met zonnecrème en onze gebruikelijke portie billenzalf en met een ontbijt van koffie en fromage blanc met cruesli (voor Johan stokbrood met honing) zitten we even na zeven weer op de fiets.
Tegen 9 uur vinden we een knus terras dat helaas nog gesloten is. We smeren er onze broodjes en zodra de eigenaar ons opmerkt, wil hij de tent wel een uurtje eerder openen, dus genieten we weer van de koffie.
We rijden door de groene Auvergne met zijn koeien en heggetjes en zijn blij met elke boom die voor enige verkoeling zorgt. De weg buiten de officiële pelgrimsroute om is meer geaccidenteerd dan gewoonlijk en met 1350 hoogtemeters en veel kilo's aan extra boodschappen bereiken we tegen 4 uur het huis van de Blommen.
's Avonds krijgen we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld in de tuin van Wim en Els, vrienden van Johan. En we laten de alcohol rijkelijk vloeien, want morgen volgt een rustdag waar we we weer aan toe zijn.

1. Hansje:
    16 juni 2017
    Die waterige oversteek ziet er cool uit!
  2. Cor van Dijk:
    16 juni 2017
    Leuk om te lezen iedere dag! Ben zelfs een klein beetje jaloers! Behalve op die billenzalf haha! Veel plezier en buen camino verder!
  3. Margriet:
    16 juni 2017
    Bravo! Al 1000 km in de benen. Geniet van de rustdag en succes voor het vervolg.
    Leuk om jullie reisverhaal te lezen
  4. Gerard Willemsen:
    16 juni 2017
    Goede verhalen mannen. En prachtige foto's. Leuk om ook eens op deze manier de tocht mee te maken. Geniet van de welverdiende RUSTDAG!
  5. Jaap:
    16 juni 2017
    Ok mannen, gaat goed. Ik nauwelijks gefietst des te meer gerend. Nog 5 weken en dan moet het gebeuren. Afgelopen weekend brons op de NK M55 5000 meter. Dus nog geen spijt maar soms denk ik als ik de verhalen lees t'is een mooi project.
  6. Marga:
    17 juni 2017
    We genieten iedere dag van jullie avonturen, mede door het hoogwaardig schrijfniveau van Ben. En wat een mooie foto's ook!
  7. Ruvar:
    17 juni 2017
    Top dat jullie dit checkpoint nu al hebben gehaald. Ga zo door met de leuke verslagen :) Bon courage!
  8. Cees Stolwijk:
    17 juni 2017
    Mooie verhalen van de zestigers. Ook prachtige prestatie. Heerlijk zweten en kilometers wegtrappen. Moet jullie goed doen dat jullie dit kunnen. En dan dat bier...
    Op naar de volgende etappeplaats. Zitten jullie op schema?
  9. HD Crum:
    Ziet er goed uit. Geniet