Van Amersfoort naar Bakel, 95 km

3 juni 2017 - Amersfoort, Nederland

Vanmorgen om 9.15 uur vertrokken na een warm afscheid van familie en vrienden. Met een aangenaam zonnetje rijden we langs het Valleikanaal, over de Amerongse berg, via drie pontjes naar het lieflijke Brabantse land. Her en der plassen water op de weg van recente buien, maar de weergoden blijven ons goed gezind. Na 95 km worden we hartelijk onthaald op eco-farmcamping de Biezen in Bakel met koffie, cake en een bak aardbeien van eigen kweek. Weldra krijgen we de kans om iets terug te doen. Tijdens het boodschappen doen in Gemert komen we onze gastvrije campingeigenaresse tegen, die zojuist ontdekt dat zij haar portemonnee is kwijtgeraakt. We schieten het boodschappengeld voor en fietsen de weg terug die zij op de heenweg heeft gereden. En warempel, middenop het zandpad tussen modderige kuilen ligt een portemonne met diverse pasjes ernaast. Hebben we zowaar op onze eerste reisdag, zoals het een goed pelgrim betaamt, een goede daad verricht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter moerman:
    3 juni 2017
    Op de "camino"ben je geen pelgrim, dat word je.Een ieder op zn eigen manier. Jullie is het op de eerste dag al gegeven. Toppers ga zo door, dr komen waarschijnlijk nog veel meer mooie herindelingen op jullie pad.
  2. Jeanette Renders:
    4 juni 2017
    Inderdaad een harstikke fijne goede pelgrimsdaad :)
    Wat kreeg ik het 'Spaans' benauwd ;) Echt nogmaals heel heel erg bedankt!
    We gaan jullie volgen!
  3. Wendy:
    4 juni 2017
    Mooi begin mannen. Ga jullie volgen