Van Troyes naar Merry-sur-Yonne, 128 km

12 juni 2017 - Merry-sur-Yonne, Frankrijk

We krijgen de smaak te pakken en met een aangename temperatuur en zonder grote hoogteverschillen houden we de vaart erin. En met mijn Garmin hoeven we nauwelijks te stoppen om de route te vinden. De kaarten gebruiken we meer voor het overzicht.
We zien opnieuw veel graanvelden, maar het gebied is veel afwisselender door bosjes en rijen bomen. En we zien nu ook wijnvelden.
Auxerre is de moeite waard en we nemen ruim de tijd om deze stad aan de Yonne te bekijken. We volgen daarna lange tijd een fietspad langs een kanaal met tientallen sluizen. En als we eindelijk, moe en zonder drinkwater bij een camping aankomen, blijkt deze te zijn opgeheven. Pas zo'n 8 km verder vinden we uiteindelijk ons stekkie.

1. Henk van Surksum:
    12 juni 2017
    Bekend gebied voor ons Ben, wel eens langs dat kanaal op een camping gestaan (Vermenton) en ook in Clamecy.Jullie gaan als een speer vandaag succes voor morgen.
  2. Jeanette Renders:
    13 juni 2017
    Schiet al lekker op heren. Geniet ervan en veel dankbare groetjes vanaf De Biezen
  3. Josee:
    13 juni 2017
    Geweldig om jullie zo te volgen en wat een mooie foto's. Het ga je goed !!
  4. Zwaantina:
    14 juni 2017
    Leuk Ben, om de verslagen te lezen en foto's te zien! Genieten we een beetje mee vanuit het Amersfoortse stadhuis....