van Carrion de los Condes naar Leon, 109 km

5 juli 2017 - León, Spanje

De eerste 17 km leidt ons in de opkomende zon over een breed grindpad waar we honderden caminowandelaars voorbijgaan. Daarna gaat het veelal over autowegen die vrijwel verlaten zijn, omdat er onlangs een nieuwe snelweg langs is gelegd. Voor de wandelaars ligt er meestal een smal zandpad dat wat schaduw brengt van platanen. Toch heb ik respect voor deze zwetende en zwoegende reisgenoten, vooral als ze in de hete middagzon berg-op-berg-af moeten.
De route vandaag is gelukkig vlakker en er waait een prettig windje, waardoor we flink opschieten. We hoeven ook niet meer zo nodig elk kerkje of bijzonder bouwsel te bekijken.
Al tegen twee uur bereiken we de drukke stad Leon. De campings liggen ver weg of zijn opgeheven. Dus zijn we voor de verandering aangewezen op een hostel, een kamer met bad en wc voor 4 personen in het centrum. Ik mag het bed delen met een jonge Spaanse die nog ligt bij te komen van haar wandeltocht. Het is helaas een stapelbed.

1. Marga:
    5 juli 2017
    Oeps Ben, als jij je vannacht maar niet vergist in het bed
  2. Hansje:
    5 juli 2017
    Kunnen jullie niet gewoon verder fietsen de wereld rond? Dat wordt afkicken.
  3. Ria van de Brug:
    5 juli 2017
    Wat een afstand hebben jullie vandaag weer gereden. Jullie kunnen de stal al ruiken denk ik.
    Bedankt weer voor jullie verhaal. Wordt elke avond op gewacht.
  4. Hetty:
    6 juli 2017
    Hoi Henk,
    Burgos... 12 jaar geleden op huwelijksreis langs geweest. Wát een prachtige verrassing, zo uit die kilometerslange, droge, kale graanvelden! Leuk om terug te zien.