van Cahors naar Valence d'Agen, 92 km

23 juni 2017 - Valence d'Agen, Frankrijk

Het wordt deze vrijdag een grijze dag met rond de 25 graden. Een verademing na de hittegolf van de afgelopen dagen. Dus houden we lekker de vaart erin. Castelnau, onze eerste koffiestop, is zo'n typische Zuid-Franse stad met een groot plein omringd door overdekte bogen (arcades). Ook het levensritme is er anders. De cafés gaan er om half 8 al open, maar voor de siësta neemt men de tijd.
We rijden het dal in van Tarn en Garonne en bereiken bij Lunel de 1500 km, ongeveer de helft van de verwachte afstand: een klein juichmoment.
Onderweg veel zonnebloemvelden, waarvan de eerste bloei al hier en daar zichtbaar wordt.
Moissac, onze volgende pleisterplaats, staat vooral bekend om zijn beroemde abdij. Helaas vond men het in 1850 nodig om een spoorlijn aan te leggen, die het gebouw in twee delen splitste.
Om 3 uur vinden we een camping in Valence op 4 km afstand van een kerncentrale. Dit geeft ons hopelijk wat extra energie, want we moeten nog wat herstellen van de afgelopen tropendagen.

1. Job van den Berg:
    23 juni 2017
    Een groet vanuit Le Marche, niet ver van de Adratische kust in Italië. Hier is het al enkele dagen tussen 35 en 40 graden, met gelukkig wat wind. Fijn dat jullie het al weer wat koeler hebben. Enuh ..., van (voor de) wind krijg je duurzame energie. Ciao!
  2. Hansje:
    24 juni 2017
    Gefeliciteerd mannen met alle overwinningen tot nu toe. Al op de Helft!
  3. Tante Corrie:
    24 juni 2017
    Het was wennen vandaag een grijze dag in Hoogland , prima weertje dus om de buxus te knippen. Genoeg gefietst de afgelopen week, namelijk 310 km. Heb er optimaal van genoten. Wat een mooie foto's sturen jullie. Zet hem op mannen na de rustdag. lieve groet t. corrie