van Aubusson naar Chamberet, 73 km

18 juni 2017 - Chamberet, Frankrijk

Deze zondag fietsen we voor een groot deel door het 'parc natural de Limousin'. Veel klimmen in een temperatuur die snel oploopt naar 34 graden. We besluiten daarom al vroeg in de middag een camping te zoeken. We belanden in Chamberet op een camping met uitstekend sanitair, een picknicktafel en een zwembad. Maar we zijn, op enkele wandelaars na, de enige gasten. Het zwembad met glijbaan is gesloten dus moeten we over het hek klimmen voor een verfrissende duik. De kosten, 4 euro pp., kunnen we in de knip houden, omdat er, zoals al twee keer eerder, geen beheerder is bij wie we ons kunnen aanmelden. Later horen we dat we daarvoor iemand moeten opbellen.
's Avonds gaan we uit eten, want Henk wil ons trakteren op een etentje vanwege zijn 32-jarige huwelijk. Maar het restaurant waar we eerder die middag nog een biertje hadden gedronken, blijkt op zondagavond gesloten te zijn, net als de andere vier restaurants. Dus zit er niets anders op dan terug op de camping ons noodrantsoen aan te spreken. We eten muesli met water, een bordje rijst en blokjes kaas als toetje. En Henk trakteert ons vandaag op mueslirepen.

1. Gerard Willemsen:
    20 juni 2017
    Het is soms afzien met gesloten restaurants. Wel een bijzonder inventief menu.
  2. Tante Corrie:
    20 juni 2017
    temperatuur lijkt op die in Holland en ook ik houd de hand op de knip, want op ons 4 daagse tripje hadden wij een geweldig vol pension in Pesse. 2 overnachtingen , En Ben een tuinhuis in Nijverdal. Een aanrader
    Wat een mooie omgeving , natuur en vogels die het hoogste lied fluiten om je heen. en mannen een kaarsje opsteken hoor ,met intentie , zonnige groetjes