van Astorga naar Villafranca, 83 km

7 juli 2017 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Heerlijk genoten van deze dag. Prachtige vergezichten bij de klim naar Cruz de la Ferra op 1500 meter, het hoogste punt dat we tijdens onze reis zullen bereiken. Hier leggen duizenden reizigers een steentje neer bij het kruis om symbolisch aan te geven dat ze een last achterlaten.

Tijdens weer een steile klim vragen we ons soms af wat ons bezielt om ons op deze leeftijd zo af te beulen. Maar eenmaal boven genieten we van het prachtige uitzicht. En de afdaling is echt kicken, het geeft een gevoel van ultieme vrijheid.
We nemen de tijd om een 12e eeuws kasteel te bekijken.
Met 36 graden komen we aan op een wat armoedige camping in Villafranca en net voor een onweersbui staan onze tentjes overeind.

1. Geert en Willy:
    7 juli 2017
    Heej buurtjes, kennen jullie ons nog?
    Een mand geleden stonden wij met de caravan op de municipalcamping in Trois naast jullie en hebben jullie s avonds in de stad gesproken.
    Met veel plezier jullie reisverhalen gelezen............petje af.
    Jullie schieten al lekker op, succes bij de laatste kilometers en geniet van je aankomst in Santiago del Compostella.
    Alvast gefeliciteerd met het behaalde succes!!
    grtjss Geert en Willy
  2. Gerard Willemsen:
    Bravo mannen.
    Morgen nog een zware klim.
    Geniet er vooral van.
  3. Hansje:
    Hou vol
  4. Job van den Berg:
    8 juli 2017
    Vanuit abdij Postel (koorweekend Fibonacci) een laatste aanmoediging! En wat een mooie beelden en belevenissen hebben jullie gedeeld!
  5. Piet kuppen:
    8 juli 2017
    Hee mannen, Vandaag terug uit Italie de afgelopen weken jullie avonturen als we wifi hadden gelezen. Geweldig. Nu de laatste week, gaat helemaal goed komen. Veel plezier en wij hebben bewondering voor jullie prestatie. gr marianne en piet kuppen