van Burgos naar Carrion de los Condes, 105 km

4 juli 2017 - Carrión de los Condes, Spanje

Bij het opstaan om 5.15 uur is het 7 graden en voelt het met vijf lagen kleding nog kil aan. Maar om 9 uur zijn we al 'afgepeld' tot een luchtig shirt. Het zal vandaag volgens een kennis met 36 graden de warmste streek van Europa worden, hier op de hoogvlakte van de Tierra de Campos. Ons voornemen om vroeg op de camping te arriveren (campings zijn hier dun gezaaid) valt al snel in duigen. Eerst rijden we een verkeerde route en even later beleven we onze eerste lekke band.
We rijden hier op een hoogte van rond de 800 meter door een uitgestrekt en vrijwel leeg gebied.
De dorpen lijken onbewoond, maar wel spotten we op diverse kerkjes een ooievaarsnest. De vogels hebben kennelijk niet begrepen waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn. (Of mogen we binnenkort een geboortegolf verwachten?) In dit lege land is het ook nog mogelijk om elkaar kwijt te raken. Als Henk even achterblijft om een foto te maken, zijn we hem een uurtje kwijt. Hij belt dat ie op een terras bij de kerk van Formista zit. In deze plaats aangekomen blijken er drie kerken en een veelvoud aan terrassen te zijn.
Om half vier arriveren we dan toch nog op onze zeer ruime camping in Carrion in een plezierig historisch stadje. En warempel, ook hier een kerktoren met drie ooievaarsnesten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruvar:
    4 juli 2017
    Mooie foto's weer hoor en wat een geluk dat dit de eerste lekke band is! Hopelijk ook de laatste :) Succes met de laatste paar 100-km's!
  2. Liesbeth:
    4 juli 2017
    Succes met de laatste 497 km mannen!
  3. Gerard Willemsen:
    4 juli 2017
    Lekker Ben zo'n technische man erbij.
    Ik vroeg me al af hoe het met de ooievaars gesteld zou zijn.
    Ook wij hebben op deze camping gestaan. Mooie herkenbare foto's.
    Pas op hè: nog 500 km maar nog een paar heel forse bergen!
    Veel plezier en hou het mooie weer vast
  4. Henk van Surksum:
    4 juli 2017
    Hoi Ben even een tussendoortje ,wanneer ben jij weer beschikbaar voor tennis?