van Rocamadour naar Cahors, 68 km

21 juni 2017 - Cahors, Frankrijk

We blikken deze woensdag nog even op Rocamadour dat prachtig in de ochtendzon wordt verlicht en dan wordt het weer klimmen. Rond 9 uur met 25 kilometers en 600 hoogtemeters in de benen zitten we in Labastide aan de koffie. Daarna fietsen we van het dal van de Dordogne naar het dal van de Lot. Het landschap krijgt geleidelijk aan een meer zuidelijk karakter. Meer cypressen en doornige struiken. En onderweg horen we continu het geluid van krekels (of zijn het cicaden?). We weten de wamte goed te doorstaan. Maar om half 1 vinden we het welletjes en strijken - nog geheel volgens planning - neer op onze camping la Riviere in Cahors aan de Lot. In de middag zoeken we verkoeling in het zwembad en op het terras. 's Avonds bezoeken we Cahors en we hebben het geluk dat op deze nationale feestdag van 21 juni hier - zoals in diverse Franse steden - muziekfestivals zijn. Er treden vele tientallen bands op met zeer uiteenlopende muziekstijlen. De terrassen zitten stampvol met Franse families en dansende kinderen en wij genieten tot 0.30 uur van een puike bluesband als de laatste muziekklanken wegsterven.
Het mag laat worden want morgen, opnieuw een dag van tegen de 38 graden, hebben we een vervroegde rustdag gepland.

1. Hansje:
    22 juni 2017
    Mooi daar! Wij zien al af in de schaduw dus we hebben groot respect voor jullie doorfietsingsvermogen.
  2. Myrna:
    25 juni 2017
    Wat leuk dat jullie vandaag van al die mooie muziek kunnen genieten!