van Villafranca naar Sarria, 90 km

8 juli 2017 - Sarria, Spanje

Deze zaterdag zal een van de zwaardere etappes worden van onze reis. De eerste 40 km zitten we alweer op ruim 1200 hoogtemeters en er volgen er nog 400. Onder de nieuwe snelweg die op hoge pijlers is aangelegd en tussen mistflarden door bereiken we een van de toppen op 1335 meter.
Vanaf Cebreira fietsen we in Galicie, het ruige en qua weer wisselvallige noordwesten van Spanje. De lange afdaling over een mooie, effen weg is weer spectaculair en we komen soms in de buurt van de 60 km per uur.
Op onze weg komen we steeds meer wandelaars tegen en reizigers die we ook eerder hebben ontmoet, zoals die Spanjaard die nog een zwager uit Amersfoort blijkt te hebben. Hoe klein is de wereld.
De camping op Samos blijkt onvindbaar, dus rijden we door naar Sarria waar we weer een mooie plek tussen de bomen vinden.
En voor de warme maaltijd zoeken we de caminoroute in het stadje. Daar kun je uitstekend eten voor weinig geld. Vanavond scoren we zelfs een heerlijk driegangenmenu met een fles wijn en een halve liter bier voor €8,50 per persoon. Daar gaan we natuurlijk niet zelf voor koken.

1. Gerard Willemsen:
    9 juli 2017
    Prachtige foto's en een prachtige rit.
    Nu het zwaarste achter de rug is, wordt het genieten ook relaxter.
    Dank voor de mooie verhalen!
  2. Henriette Moerman:
    9 juli 2017
    Jongens wat hebben jullie een leuke reis ik geniet van alle verhalen en foto's
    Ik heb het er met mijn vriendinnen al over gehad dat wij ook zo iets moesten gaan doen. ( lopen en over 10 jaar pas dan had iedereen tijd)
    veel plezier nog het eind is in zicht
  3. Job van den Berg:
    9 juli 2017
    Jullie kunnen Santiago bijna zien. Groeten, ook van Peter en Greetje, uit de Abdij van Postel
  4. Ruud van den Hoven:
    9 juli 2017
    Ha Ben , wat een mooie reis maken jullie op de fiets. Top !
    Veel plezier en genot op het laatste stuk. Groet Ruud en Mia