Van Varennes naar Chalon-en-Champagne, 72/88 km

9 juni 2017 - Châlons-en-Champagne, Frankrijk

Met een donderslag schrikken we vandaag wakker. De ochtend brengt weer veel regen afgewisseld met zon. Dat betekent dat wij ook voortdurend moeten stoppen om ons om te kleden. Na 33 km tijdens een fotostop tussen de graanvelden ontdek ik dat ik de helm mis die ik op mijn pet draag. Ik fiets nog 8 km terug, maar helaas, geen helm te bekennen. Ik moet denken aan het boek van Coelho dat ik aan het lezen ben: de pelgrimstocht naar Santiago. Daarin schrijft hij ergens dat deze tocht als doel heeft om iets van het leven te leren. Voor mij is die levensles duidelijk. Minder ongeduldig zijn, meer rust en mindfulness.
Een voordeel is dat ik weer wat gewicht kwijt ben. En ach, het is maar een helm. Ik heb mijn fiets en mijn vrienden nog. Met gaandeweg steeds meer zon genieten we van de kleurrijke korenvelden en de prachtige basiliek van l'Epine.

1. Gerard Willemsen:
    9 juni 2017
    Toch maar een nieuwe helm kopen.
    De echte bergen komen nog en er komen nog vele kleine randjes langs de weg
  2. Wim:
    9 juni 2017
    Ben,
    Je fietsbril en helm in de eerste week kwijt. Als dat zo doorgaat kom je alleen aan. Uitkijken dus. Henk, johan en Ben ga zo door met fietsen, het gaat super!
  3. Henk van Surksum:
    10 juni 2017
    Elke keer weer prachtige foto's mannen, succes.
  4. Tante Corrie:
    11 juni 2017
    Geniet van al het moois mannen en van elkaar. Deze muts heeft gisteren 98 km gefietst, trainen voor Santiago? Jammer nu te laat