van Leon naar Astorga, 71 km

6 juli 2017 - Astorga, Spanje

Deze donderdag begint zonnig en leidt ons over licht glooiend terrein door een vrij dor gebied. Veel stoppelvelden met grassen en braamstruiken. Soms een koren- of maisveld. De bloemrijke bermen brengen wat meer kleur in het landschap. Ook zien we hier en daar een watertoren in de horizon opduiken.
Het is inmiddels een goede traditie geworden om 's morgens een koffie met een bocadillo, een broodje belegd met ham, kaas of tonijn, te nemen bij een dorpscafé.
In Villar zien we diverse oventjes uit de grond steken. Ook blijken er ondergrondse ruimtes te zijn. Bij navraag blijkt het om oude wijnstokerijen te gaan.
We bereiken Astorga tegen het middaguur. Een gezellig ogende stad met oude stadsmuren, een kasteel en een mooie kathedraal.
Met het dreigende onweer zoeken naar een camping in de buurt. Als we informeren bij een Caminohostel nodigt een enthousiaste Colombiaanse ons uit bij haar te blijven. Ze biedt ons een 3-persoons kamer met douche, fietsenhok en gebruik van keuken aan voor 5 euro p.p. Dat kunnen we natuurlijk niet weigeren. En ik mag mijn favoriete paella maken in een echte paellapan i.p.v. zo'n klein campingpannetje.
Na een flinke maaltijd zijn we klaar voor de zware klim van morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard Willemsen:
    6 juli 2017
    Weer een mooie rustige rit vandaag.
    Morgen op naar het crux de ferro, toch een hoogtepunt van deze reis.
    Na jullie maaltijd zal het vast lukken.
    En na die klim een even fantastische afdaling. Succes mannen!
  2. Dorien de Bruijn:
    7 juli 2017
    Erg leuk om iedere dag jullie avonturen te lezen, en ook op de foto's en kaart jullie reis te kunnen volgen en het landschap te zien veranderen. Succes vandaag met de klim!
  3. Kees:
    7 juli 2017
    Beetje doortrappen heren, ik heb zin in een spelletjesavond!