Van Donzenac naar Rocamadour, 68 km

20 juni 2017 - Rocamadour, Frankrijk

Deze dinsdag zal het kwik - net als gisteren - weer oplopen naar 38 graden. Dus met onze hoofdlamp op pakken we ons boeltje in om 5 uur en om 6.15 uur fietsen we alweer met gevulde maag in de opgaande zon. Als we eenmaal het hectische Brive achter ons hebben gelaten doemt 20 km verder het stadje Turenne op dat imposant boven het landschap uittorent. Ook Martel - de stad die in 732 werd gesticht door Karel Martel, de opa van Karel de Grote - ziet er pittoresk uit. We vervolgen onze weg door de Dordogne en na het oversteken van de rivier volgt nog een slopende klim van bijna 200 meter naar Rocamadour in de drukkende warmte.
De camping met zwembad - het is inmiddels 1 uur geweest - is een verademing. Vooral Johan heeft het vandaag zwaar.
Aan het eind van de middag bezoeken we deze bijzondere stad, vroeger een bekend bedevaartsoord die op en tegen de rotsen is gebouwd.
En vandaag kunnen we dan eindelijk genieten van het door Henk beloofde etentje.

1. Gerard Willemsen:
    20 juni 2017
    Petje af, mannen. Fietsen in die hitte is niet eenvoudig. Het zwembad is dan een echte beloning
  2. Henriette Moerman:
    21 juni 2017
    Leuk hoor Rocamadour daar zijn wij ook weleens geweest ,ik weet dat het omhoog fietsen erg zwaar is en vooral in de brandende zon
    ( zelf ook wel eens gedaan Hihi 20 jaar geleden)
  3. Hetty:
    21 juni 2017
    Hallo Henk! Stoere, mooie actie! Hartelijke groeten uit Amersfoort, ook van je zus!
  4. Cor van Dijk:
    21 juni 2017
    Mooi hoor, krijg ik ook nog geschiedenisles! Pelgrimeren is zo gek nog niet tenminste als het niet te warm is.
  5. Job van den Berg:
    22 juni 2017
    Respect, mannen. Fietsen met zulke temperaturen is klein beetje te vergelijken met op blote knieën de kruisweg van Rocamadour naar boven. Succes met weer vroeg starten de komende dagen !
  6. Linda van den Hoven:
    22 juni 2017
    Geweldig hoe jullie het doen mannen. Respect!
    Ik had er een hard hoofd in, maar ik zie dat het jullie gaat lukken.
    En wij genieten met jullie mee.